Assertiviteitstraining kinderen 5-7 jaar (max 6)

Training zelfvertrouwen, weerbaarheid, sociale vaardigheden

Is jouw kind tussen de 5 en 7 jaar en zou je graag willen dat jouw kind:

  • Nog meer zelfvertrouwen krijgt?
  • Nog weerbaarder wordt?
  • Zijn/haar sociale vaardigheden beter ontwikkelt?
  • Nog assertiever wordt?

Wanneer een kind net naar school gaat is het altijd even wennen op school. Als ouder merk je dat je kind het spannend vindt en dat geeft niets want je weet dat het later beter zal gaan. Maar wat als je na een jaar nog niet het gevoel hebt dat jouw kind zich op zijn gemak voelt, vriendjes kan maken, voor zichzelf opkomt en een goed zelfvertrouwen heeft?

Je maakt je zorgen als ouder en vraagt je af of dit vanzelf goed gaat komen of dat je er iets mee moet. Jij voelt het beste aan of je moet afwachten of er iets aan moet doen.

Hoe gedraagt jouw kind zich?

  • Lijkt je kind bang?
  • Is je kind vaak emotioneel?
  • Slaapt je kind goed?
  • Kijkt je kind ernaar uit om naar school te gaan?
  • Praat je kind over school?
  • Zijn het negatieve of positieve verhalen?
  • Heeft je kind vriendjes?
  • Vind je kind de leraren leuk?
  • Valt je kind vaak uit tegen jullie?

Dit zouden wellicht tekenen kunnen zijn dat jouw kind minder lekker in zijn vel zit op het moment. Het is vaak moeilijk te achterhalen wat er precies aan de hand is met je kind, maar vaak zijn het kleine dingen bij elkaar opgestapeld.

Om jouw kind wat meer zelfvertrouwen te geven en zich sterker te voelen is een assertiviteitstraining met verschillende kinderen in een groep wellicht een goed idee. Dit zorgt namelijk voor een goede groepsdynamiek, vele sociale contacten, meer zelfvertrouwen en vele andere aspecten.

Hier een hele mooie recensie van de moeder van Franca (7 jaar)

Bang voor nieuwe situaties, overal beren op de weg, snel boos of verdrietig uit onmacht, veel piekeren: zo begon mijn dochter van 8 aan de eerste 6 ‘privélessen’. En wat een vooruitgang zagen we! Zeker na nog eens 6 groepslessen met leeftijdsgenootjes. Ze stapt nu vaker rechtop en kin omhoog op haar doel af, kan beter onder woorden brengen hoe ze zich voelt en durft elke dag meer. Dankzij Merel hebben wij duidelijke handvatten om ons meisje te helpen en is zij een veel blijer kind.

Hoe werkt het?

Je kunt vooraf een kosteloos telefonisch kennismakingsgesprek aanvragen/krijgen.

En tijdens de eerste les doen we met zijn allen (ook ouders) een kennismakingsspel om elkaar beter te leren kennen en de kinderen kunnen wennen aan zowel mij als de andere kinderen. Dit houdt in dat ouder (s) ongeveer de eerste 20 minuten erbij mogen zijn en daarna weggaan. 

Na de eerste training volgt er een factuur en na elke les volgt er een mail met een samenvatting van de training en tips om je kind te ondersteunen in zijn/haar doelen. (Het is eventueel mogelijk om het bedrag in 2x te betalen)    

Schrijf je kind nu in! 

Je staat er niet alleen voor

Wanneer is het?

  • Woensdag 17 januari 2018
  • Woensdag 24 januari 2018
  • Woensdag 31 januari 2018
  • Woensdag 7 februari 2018
  • Woensdag 14 februari 2018
  • Woensdag 21 februari 2018

Waar is het?

Gymzaal de GIBRALTAR in ZAANDAM

Adres: Gibraltar 2 Zaandam (zijstraat Brikstraat)

( Vanaf de straat de watering ga je de Brikstraat in bij het gebouw ''LEEF'', daarna is het de eerste straat rechtsaf en daar zie je aan je rechterhand een glazen gymzaal deur met ingang gymzaal er op. Daar kun je aan bellen)

Hoe laat is het?

Alle trainingen zijn van 15:30 tot 17:00 uur

Inhoud van de training

  • Hoe kom ik over: stevig staan, aankijken, krachtig praten.
  • Vragen: als je iets wilt (wat de ander heeft).
  • Zeggen: als je iets niet leuk vindt of hulp nodig hebt.
  • Gevoelens: snappen hoe de ander zich voelt, aardig reageren.
  • Positief denken: negatieve gedachten omzetten naar helpende/positieve gedachten.
  • Nee-zeggen: voor jezelf opkomen als je iets niet wilt.
  • Reageren op nee: nee accepteren van de ander.
  • Ontspannen: rustig worden als je bang, boos of verdrietig bent.
  • Boosheid uiten: omgaan met teleurstelling en frustratie.
  • Sociale vaardigheden: inzicht in sociale situaties en hoe te reageren.