Assertiviteitstraining 11-13 jaar (Max 6 pers.)

Training zelfvertrouwen, weerbaarheid, sociale vaardigheden 

Is jouw kind tussen de 11 en 13 jaar en zou je graag willen dat jouw kind:

  • Nog meer zelfvertrouwen krijgt?
  • Nog weerbaarder wordt?
  • Zijn/haar sociale vaardigheden beter ontwikkelt?
  • Nog assertiever wordt?

Dan is deze weerbaarheidstraining dé training voor jouw kind!

Tijdens de assertiviteitstrainingen gaan we op een fysieke en interactieve manier
aan de slag waardoor jouw kind snel meer zelfvertrouwen ervaart en zich weerbaarder voelt.

Schrijf je kind nu in!

De (pre) puberteit is niet altijd een makkelijke periode voor kinderen. Er gebeurt een heleboel tegelijk op zowel lichamelijk als mentaal gebied. Jullie zijn als ouders nu vooral de boosdoener op allerlei manieren (vindt jullie kind) en de vrienden zijn het allerbelangrijkste. Juist omdat er zoveel gebeurt met je kind, kan dit erge verwarring, onzekerheid en minder zelfvertrouwen met zich mee brengen. 

Een weerbaarheidstraining met verschillende kinderen in een groep zorgt voor een goede groepsdynamiek, sociale contacten, meer zelfvertrouwen en vele andere aspecten.

Deze training is helaas weinig behoefte naar

Heb jij hier wel behoefte aan, dan kan ik jouw kind een individuele training op maat geven. Hiermee worden de doelen vaak veel sneller bereikt. Of wanneer er voldoende aanmeldingen komen, kan ik wellicht alsnog een groepstraining organiseren. Stuur me gerust een mail of bel me op voor meer informatie.

Contact opnemen

 

 

 

 

Inhoud van de training

  • Hoe kom ik over: stevig staan, aankijken, krachtig praten.
  • Vragen: als je iets wilt (wat de ander heeft).
  • Zeggen: als je iets niet leuk vindt of hulp nodig hebt.
  • Gevoelens: snappen hoe de ander zich voelt, aardig reageren.
  • Positief denken: negatieve gedachten omzetten naar helpende/positieve gedachten.
  • Nee-zeggen: voor jezelf opkomen als je iets niet wilt.
  • Reageren op nee: nee accepteren van de ander.
  • Ontspannen: rustig worden als je bang, boos of verdrietig bent.
  • Boosheid uiten: omgaan met teleurstelling en frustratie.
  • Sociale vaardigheden: inzicht in sociale situaties en hoe te reageren.