Weerbaarheidstraining kind 8- 12 jaar (max 6)

Training zelfvertrouwen, weerbaarheid, sociale vaardigheden

Is jouw kind tussen de 8 en 12 jaar en zou je graag willen dat jouw kind:

  • Meer zelfvertrouwen krijgt,
  • Weerbaarder wordt,
  • Zijn/haar sociale vaardigheden beter ontwikkelt
  • Assertiever wordt?

Dan is deze weerbaarheidstraining dé training voor jouw kind!

Tijdens de weerbaarheidstrainingen gaan we op een fysieke en interactieve manier
aan de slag waardoor jouw kind snel meer zelfvertrouwen ervaart en zich weerbaarder voelt.

Schrijf je kind nu in!

 

Wanneer een kind naar school gaat moet je als ouder een stukje verantwoordelijkheid aan de school geven. Je weet wellicht opeens minder hoe jouw kind zich voelt, wat je kind doet en hoe jouw kind het op school vindt. Het enige wat je dan kan doen is het vragen aan jouw kind en aan de juf. Maar wat nou als je het gevoel hebt dat jouw kind minder voor zichzelf op kan komen dan andere kinderen? Of als je het gevoel hebt dat jouw kind vrijwel alles eng vindt en daardoor minder onderneemt? Of zegt dat het gepest wordt? Of het moeilijk vindt om sociale contacten te ondergaan? Weet de juf dit dan en geeft jouw kind het aan?

Jij voelt het beste aan of je moet afwachten of er iets aan moet doen.

Hoe gedraagt jouw kind zich?

  • Lijkt je kind bang?
  • Is je kind vaak emotioneel?
  • Slaapt je kind goed?
  • Kijkt je kind ernaar uit om naar school te gaan?
  • Praat je kind over school?
  • Zijn het negatieve of positieve verhalen?
  • Heeft je kind vriendjes?
  • Vind je kind de leraren leuk?
  • Valt je kind vaak uit tegen jullie?

Dit zouden wellicht tekenen kunnen zijn dat jouw kind minder lekker in zijn vel zit op het moment. Het is vaak moeilijk te achterhalen wat er precies aan de hand is met je kind, maar vaak zijn het kleine dingen bij elkaar opgestapeld.

Om jouw kind wat meer zelfvertrouwen te geven en zich sterker te voelen is een weerbaarheidstraining met verschillende kinderen in een groep een goed idee. Dit zorgt namelijk voor een goede groepsdynamiek, vele sociale contacten, meer zelfvertrouwen en vele andere aspecten.

Lees hier een hele mooie recensie van de moeder van Luna (8 jaar)

Mijn dochter heeft bij Merel de weerbaarheidstraining gedaan.
Ze werd op school veel gepest, er werd dan gezegd: “je bent lelijk en je hebt lelijk haar!” Luna wist hier niet mee om te gaan en ging boos terug naar de klas.
Met als gevolg dat Luna ook boos in de klas kwam en geen zin meer had om haar best te doen.
Nu heeft ze bij Merel geleerd hoe ze er mee om moet gaan.
Ze weet nu hoe ze moet antwoorden, wanneer iemand iets lelijks zegt. Ook moest ze voor de spiegel staan en zeggen:” wat ben ik mooi ik ben geweldig, ik ben goed bezig!” Dit heeft haar ook geholpen bij haar spreekbeurt, ze behaalde voor deze spreekbeurt een 10!! Zelfvertrouwen krijgen dat leer je echt bij juf Merel!
Ze is super lief voor de kinderen en ze is rechtvaardig.
Ik werd vorige week aangesproken door de gymmeester die vond dat mijn dochter in haar voordeel was veranderd. Ze blijft niet in haar boosheid meer, soms heeft ze nog wel een beetje moeite maar het gaat al een stuk beter.
Ik zou het echt aanraden als je dochter of zoon onzeker is of gepest wordt, of snel boos wordt. Ze kunnen zich zelf daar ook afreageren met boks kussens .
Als het ooit nodig is, geef ik haar zeker weer op .Ik heb echt in 6 lessen al een hele andere dochter, super bedankt lieve Merel!

Wanneer is het?

  • Maandag 18 september 2017
  • Maandag 25 september 2017
  • Maandag 2 oktober 2017
  • Maandag 9 oktober 2017
  • Maandag 16 oktober 2017
  • Maandag 30 oktober 2017

Hoe laat zijn de trainingen?

Van 16:00 tot 17:30 uur

Waar is het?

Gymzaal de GIBRALTAR in ZAANDAM

Adres: Brikstraat 6 ( vanaf de straat de watering ga je de Brikstraat in bij het gebouw ''LEEF'', daarna is het de eerste straat rechtsaf en daar zie je aan je rechterhand een glazen gymzaal deur met ingang gymzaal er op. Daar kun je aan bellen)

Inhoud van de training

  • Hoe kom ik over: stevig staan, aankijken, krachtig praten.
  • Vragen: als je iets wilt (wat de ander heeft).
  • Zeggen: als je iets niet leuk vindt of hulp nodig hebt.
  • Gevoelens: snappen hoe de ander zich voelt, aardig reageren.
  • Positief denken: negatieve gedachten omzetten naar helpende/positieve gedachten.
  • Nee-zeggen: voor jezelf opkomen als je iets niet wilt.
  • Reageren op nee: nee accepteren van de ander.
  • Ontspannen: rustig worden als je bang, boos of verdrietig bent.
  • Boosheid uiten: omgaan met teleurstelling en frustratie.
  • Sociale vaardigheden: inzicht in sociale situaties en hoe te reageren.